Thursday, March 3, 2011

Malang datang tanpa diundang..

Tanggal 26/01/2011 aku accident...tu lah malang aku yg aku maksudkan. Naper aku kata malang datang tanpa diundang... sb bukan aku yg hentam bapak lorry treler tu, tp aku yg kena himpit dek treler tu. Apa pun, Alhamdulillah aku sihat walafiat cuma keter aku jer yg tak sihat...nak kata sikit cederanya, byk juga, nak kata serius tak juga. Tapi kesimpulannya kena masuk clinic gak ler keter aku tu. Tp yang aku tak puas hati tu, driver tu nak kasi aku RM300 jer. tayar aku ebijik dah confirm kena beli baru, pecah x leh tampung2 dah..tu jer dah RM200, lampu, fender aku yg pecah tu saper nak bayor? pintu yg kemek, nak kena ketuk nak kena cat tu...Sabau jer ler. Since negotiation x berjaya aku buat police report jugak sudahnya.

Sampai balai polis. si drebar lorry nie wat naya lagi ker aku...dikatanya aku memotong sebelah kiri. mabuk apa ker..depan tu roundabot besar, aku nak memotong camner...nak mampus aku. Sib baik aku dah tgkap gambar.. tunjuk selalu ler gambar kat sarjan tu. Confirmed drebar lorry tu yg salah... actually, aku boleh kena himpit tu sb lorry tu memula nak amik pukul 12..sama cam aku, bila dia tgk crowd x leh jalan dia ubah arah nak ke jam 9, dia x perasan aku kat sebelah dia.. so dihimpit ler aku.. si baik ada seorang hero malaya naik motor nie..bila dia tgk aku kena himpit dia immediately dia cross depan lori & stopkan drebar tu. kalau tak..tak tau ler apa nak jadi kat aku...Allah panjangkan lagi nyawa aku.


Ginilah keaadan keter aku masa tu sib baik dua2 masih dlm keadaan slow..x ler teruk sgt accident tu jadinya.

Dah cam taik cicak jadinya keter aku nie...huuhuhuhuh

Back tu normal. Gambar keterku yg org workshop tu mms 2 hari lepas...jap g baru nak pi amik keter...dah siap! Siap duit je..

Moral of the story: Try ler avoid bersaing ngan lorry & bapak2 lorry nie sb diorang punya side mirror view nie mmg masalah sket. If kita kat sblh, dia x nmpk dah.


No comments: