Friday, March 25, 2011

Aku nak tukar nama...

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada mereka2 yang membaca blog aku nie..

Aku nak tukar nama la korang! Tang mana silapnya nama Badariah tu ye? Just peringatan untuk semua, kita orang Islam disarankan agar pilihlah nama yang dianjurkan oleh Islam atau sekurang-kurangnya nama yang membawa maksud yang baik kepada generasi2 kita.

Itulah yang tok wan aku buat. Badariah adalah nama yang diberi oleh arwah tok wan aku yang amat aku sayang... Allahyarham Ahmad. Time menaip blog nie, teringat saat2 aku dan tok wan pg melawat kebun koko. Aku cukup suka teman to wan aku kutip hasil koko. Oklah back to the topic.

Eventhough nama tu sikit klasik tapi aku tak malu dengan nama tu. badariah nie punya makna yang cukup baik sebenarnya. Badariah...if translate the alphabet dapat makna yang baik dah...
B - Bijaksana
A - Amanah
D - Dinamik
A - Alim
R - Ramah
I - Ikhlas
A - Adil
H - Harum


Makna dalam islam plak, ertinya BULAN PURNAMA. Tapi aku tak lah secantik bulan purnama. Tapi mungkin bg tok wan aku, aku nie dah cukup cantik dah pada dia..hehehehe, perasan jap. I luv u tok wan. Jadi... kat mana silapnyer nama tu sampai aku nak tukar nama?????Aku dah tak sayang arwah Tok Wan aku ker?????

No!No!No! Actually bukan aku nak tukar nama Badariah tu. Tapi aku nak tukar nama panggilan aku dalam blog nie... dari menggelar diri aku AKU kepada UMMI. Kan lebih lembut bunyi nya... So, from today onward, aku akan bergelar UMMI untuk posting2 aku seterusnya dalam blog nie. Heheheh..sorry ye, saja wat suspen!

1 comment:

Anonymous said...

Hai.. samalah nama saya badariah juga