Friday, January 1, 2010

Minat baru... baking cakes & cup cakes


Cup cake - 1st trial...


Choc moist cake 1st trial...


Sponge cake with buttercream topping..1st trial

July 2009, aku mula realisasikan minat baru aku... baking. Selama nie Alhamdulillah...aku berkebolehan bake choc moist cake yang aku warisi resepi daripada kak sulung aku, Nyah.
From time to time aku modified the receipe based on reading and input from orang2 yg telah sudi share resepi diorang ngan aku utk dapatkan hasil CMC yg the best..kononnya..hehehe. Dah pandai buat kek, tak reti pulak ler nak menghias.. so, aku terfikir nak belajar decor cake le plak.
Bukan aper, at least lepas2 nie tak perlulah lagi aku beli cake utk bday2 hubby and anak2. Aku buat sendiri jer.. air tangan isteri/ibu & terjamin kesuciannya.

So, aku pun mula ler survey2 memana ada buat baking class. Alhamdulillah, after attended 1 class by RFC, aku dah adalah sket seni mendeko kek nie. Nie lah antara hasil2 terawal utk tatapan semua...hehehe.

No comments: